MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

A

A

AA

AA

AA

AA

AA

AA

ארקייד DVD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אפקט דיסני

מאת: Ax=Battler

 

חשוב: אם אתם מעוניינים להשתמש בכתבה זו, אנא צרו קשר! נא לא לגנוב!

(גירסה 0.9)

משחקי דיסני היו מאז ומעולם פופולאריים מאד תוך התבססות על מערכת השיווק האדירה של אחד מענקי הבידור הגדולים בעולם, אם לא הגדול מכולם, אולפני וולט דיסני. הרבה לפני סדרת Kingdom Hearts, כל דמויות המפתח המושקעות של דיסני: מיקי מאוס, דונלד דאק ושאר החברים היו מאד מושקעות בכל מה שנוגע למשחקי וידאו.

במשחקי הוידאו של דיסני כיכבו לא סדרות הטלויזיה כמו דאק טיילס ("מעשיות ברווזיות") וצ'יפ אנד דייל, אך יותר מכל תפסו סרטי הקיץ השנתיים של דיסני ובראשם אלדין ומלך האריות, שני הסרטים הבולטים ביותר מתקופת הרנסנס של דיסני שנמשך לאורך שנות התשעים. שני סרטי ענק אלה של דיסני היו שוברי קופות עצבניים ביותר וגרפו מאות מליונים של דולרים בקופות הקולנוע. בנוסף, התפתחה סביבם תעשייה עצומה של מוצרים נילווים (מרצ'נדייז), כאשר ביניהם היו גם משחקי הוידאו.

הערה חשובה: את המשחקים להורדה בדף זה ניתן להריץ ולשחק על המחשב באמצעות תוכנת אמולטור שניתן למצוא בדף המגה דרייב. אם ניתקלתם בבעיה עם הרצת המשחקים תוכלו להיעזר במדריך המהיר להרצת משחקי אמולטורים או לשאול בפורום האתר.

אלדין היה הלהיט הגדול הראשון של דיסני לאחר שנים ארוכות של סרטים די גרועים שהביאו למכירות בנפח נמוך. הסרט הזה סימן לאולפני וולט דיסני את המפנה מסרטים מצויירים שלוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות לסרטים מצויירים קלילים עם הרבה הומור. אלדין גם הציג גרפיקה מדהימה הן על המסך הגדול של הקולנוע והן מעט אחר כך על מסך הטלויזיה. לא כסרט וידאו (אז לא היה דיוידי..) אלא כמשחק וידאו!

אלדין פותח ע"י וירג'ין אינראקטיב, שהיא החברה שפיתחה את רוב משחקי הוידאו שהיו מבוססים על סרטי דיסני. הגרפיקה הייתה פשוט מדהימה בכל מה שנוגע למשחק 16 ביט והציגה חוויה ויזואלית אופטימלית להעברת התחושה של הסרט. קשה לראות משחק פעולה תלת מימדי על הסרט אלדין, הספרייטים הדו מימדיים הכל כך דומים לסרט הם פשוט מתבקשים. כדאי לציין שהגירסה של המשחק לסופר נינטנדו לא פותחה ע"י וירג'ין אלא ע"י קאפקום והיא נחשבת פחות טובה יחסית לגירסת המגה דרייב או הפיסי שהיו פחות או יותר זהות. להורדת המשחק אלדין לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

מלך האריות היה שובר הקופות הגדול ביותר של דיסני בשנות התשעים, ומשחק הוידאו המבוסס עליו הוא מהאהובים ביותר אי פעם. משחק הוידאו מלך האריות עוקב אחר התפתחותו של סימבה מהיותו גור ועד התפתחותו לכדי אריה בוגר. המשחק הזה, גם הוא מבית היוצר של וירג'ין אינטראקטיב, הציג כמו אלדין גרפיקה מעולה והחלקת מסך מצויינת, בנוסף משולבים במשחק קטעי אנימציה עוצרי נשימה (יחסית לזמנם).

בעניין הצלילים, כאן המשחק שובר שיאים נוספים ומלבד המוסיקה הנפלאה של הסרט הוא כולל קטעי דיבור שלא יאמנו (שוב, יחסית לזמן יציאת המשחק). מלך האריות הוא משחק מדהים שאפילו היום שומר על איכותו. להורדת המשחק מלך האריות לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

ספר הג'ונגל הוא משחק נוסף של וירג'ין המבוסס על סרט קולנוע מצליח של אולפני וולט דיסני. בניגוד לשני המשחקים הקודמים, אלדין ומלך האריות, גם הסרט וגם המשחק היו פחות פופולאריים ומוכרים. עם זאת, המשחק מציג לפי מיטב המסורת של וירג'ין גרפיקה מעולה, החלקת מסך פנטסטית ומוסיקה ברמה גבוהה מאד. ספר הג'ונגל מציג שוב את שיטת המשחק הפלטפורמית המוכרת מאלדין ומלך האריות ומי שאהב את שני המשחקים הללו בטוח יאהב גם את זה.

עם זאת, המשחק מציג אלמנטים ייחודיים כמו זריקת בננות על אויבים, איסוף קריסטלים ומפגשים של מוגלי, גיבור הסרט והמשחק, עם דמויות מהסרט כגון: בגירה, באלו, המלך לואי  ועוד. הפסקול כולל גם את אחד השירים המפרסמים ביותר בסרטי וולט - Bare Necessities.  להורדת המשחק ספר הג'ונגל לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

פינוקיו ממשיך את מסורת משחקי דיסני של וירג'ין אם כי הולך אחורה לאחד הסרטים הראשונים של וולט דיסני. למעשה, הסרט פינוקיו שיצא בשנת 1940 היה הסרט השני שוולט דיסני הוציאו (הראשון היה שלגיה ושבעת הגמדים). המשחק מציג אנימציה חלקה מאד וגרפיקה ברמה גבוהה כראוי למשחק שאמור לייצג את אחת היצירות הגדולות של דיסני. הצלילים אמנם מעט מונוטוניים אבל השלבים מאד מגוונים - כבר בתחילת המשחק בין היתר יהיה עליכם לחמוק מהשועל "ג'ון הישר" ומהחתול "גדעון", תשחקו את הקרירט "ג'ימני", תופיעו על במה (!), תעופו על בלונים ותסעו ברכבת הרים.

המשחק עוקב בצורה משכנעת אחר עלילת הסרט ומציג חווית משחק דיסני מצויינת! משחק מומלץ אך שימו לב שרמת הקושי שלו לא תתאים לילדים ובכל מקרה אני ממליץ להעביר אותו ל easy. להורדת המשחק פינוקיו לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

מה שמבדיל את פוקהונטס הוא בעיקר המוזיקה המצויינת. הסרט פוקהונטס היה הסרט הראשון של דיסני שהיה מבוסס על דמות היסטורית אמיתית, אם כי (לא מפתיע) שהסרט כמו גם המשחק הופך את כל הסיפור לאגדה קסומה. המשחק מתרכז בפוקהונטס שיוצאת למסע להציל את הכפר שלה ממלחמה עם האנגלים. היא תיעזר בדביבון שלה מיקו (מי מתעסק? זה מיקו!) שיכול לטפס על עצים וכך להגיע למקומות גבוהים.

בדרך פוקהונטס תציל חיות מצרה ובתמורה תוכל להשתמש ברוח החיה שהצילה. לדוגמה: אם תציל צבי תוכל לרוץ מהר יותר ולקפוץ רחוק יותר, ואם תציל לוטרה תוכל לשחות ולצלול. כרגיל, הגרפיקה מצויינת ומעבירה את רוח הסרט בצורה טובה, אך כאמור המוזיקה כאן פנומנלית. המשחק קל יחסית לאחר שמשתלטים על השליטה הרגישה בדמות. להורדת המשחק פוקהונטס לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

צעצוע של סיפור הוא המשחק היחיד כאן שמבוסס על סרט בגרפיקה תלת מימדית. ואכן, נעשה מאמץ עליון מצד מתכנני המשחק להציג גרפיקה עם עומק. התוצאה מרשימה מאד יחסית למשחק 16 ביט ואפילו עדיין עומדת במבחן הזמן למעט הרזולוציה הנמוכה יחסית. כמו המשחק פינוקיו, גם המשחק צעצוע של סיפור עוקב באדיקות אחר עלילת הסרט. השחקן משחק את וודי שיכול לקשור ולעכב אויבים עם הלאסו שלו, במשחק הזה לא ניתן להרוג אף אחד (כמה מפתיע).

חלק מהשלבים הם שלבי מרוצים במבט עליון, ישנו גם שלב אחד במבט אחורי ושלב אחד של מבוך מגוף ראשון. המשחק היה הצלחה מסחרית אם כי לדעתי, ולדעת מבקרים רבים, אינו מוצלח במיוחד. אבל הגרפיקה הייחודית והמאמץ העליון ליצור תחושה של עומק במשחק דו מימדי מובהק כדי לשקף את הסרט נאמנה גרמו לי להמליץ לכם לקחת אותו לסיבוב. להורדת המשחק צעצוע של סיפור לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

מיקי מאניה הוא משחק שונה למדי מהמשחקים שלעיל. ראשית, הוא יצא ע"י סוני אימג'סופט ולא ע"י וירג'ין אינראקטיב וזה בא להראות שדיסני מכרו זכיונות לפי מותגים שהם סרטים, סדרות או דמויות ספציפיות. שנית, הוא אינו על סרט ספציפי אלא כל שלב הוא על סרטון אחר בהיסטוריה של העכבר המפורסם בעולם.

המשחק הזה מבחינה גרפית הוא מועמד רציני לתואר המשחק הדו מימדי עם הגרפיקה המרשימה ביותר שנוצר אי פעם. צריך לראות כדי להאמין, האנימציה פשוט מושלמת והאפקטים הגרפיים הם בקלות הטובים ביותר שהמגה דרייב הציגה אי פעם. גם הקונספט של מבנה השלבים שכל אחד מהם מבוסס על סרטון מיקי מאוס מתקופה אחרת הוא מרענן. חובה לכל חובב מיקי מאוס! להורדת המשחק מיקי מאניה לקונסולת המגה דרייב לחצו כאן.

תגובות לכתבה


לינקים:

אמולטור להרצת משחקי מגה דרייב

משחקי וידאו קלאסיים נוספים

 

 

 

A

A

MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

Megason, Nintendo Store, Selected Classics, The Forum

Copyright © 2001-2012 VGFreak.com All Rights Reserved