MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

A

A

AA

AA

AA

AA

AA

AA

ארקייד DVD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קאילרה - המדריך למשחקי אמולטורים ברשת

מאת: שקד דונאי

חשוב: אם אתם מעוניינים להשתמש בכתבה זו, אנא צרו קשר! נא לא לגנוב!

(גירסה 1.1)

עקב התפתחות סצינת האמולטורים בעולם, התבשל לו לפני כשנתיים הרעיון של ניצול רשת האינטרנט לצורך עריכת משחקי רשת דרך אמולטורים. זה אומר, לדוגמא, שבמקום לשחק לבד במשחק ה"פונג" תוכל לשחק עם חברך כאילו שניכם נמצאים יחדיו אל מול מכונת הארקייד המקורית.
את הרעיון הזה מיישם השרת שנפתח באינטרנט בשם kaillera, אשר דרכו יכולים שחקנים שונים להיפגש ולשחק יחדיו במשחקי הארקייד והקונסולות המועדפים עליהם. בתחילה, האמולטור היחיד שתמך בטכנולוגיה שהציע רשת kaillera היה MAME32 אך בהמשך הצטרפו אמולטורים רבים והתאחדו תחת קורת הגג שהציע, כמו GENS, KAWAKS, MODELER ועוד.
האתר הרישמי של הפרוייקט הוא http://kaillera.com ובו ניתן למצוא פרטים שונים על האמולטורים השונים אשר תומכים באפשרות של משחק רשת דרך kaillera. הגירסה אותה מציע האתר הינה הגירסה האחרונה (או בין האחרונות) של MAME32 התומך בטכנולוגית kaillera. במדריך זה אביא את הדוגמא הקלאסית של שימוש בטכנולוגיית kaillera דרך mame וזאת משום שרוב האנשים הרוצים לשחק דרך האינטרנט משתמשים באחת מגירסאות mame.

1. כנסו ללינק הבא והורידו את הקישור הראשון ברשימה, נכון לשעת כתיבת המדריך שם הקישור הוא Mame32 v0.61 (0706)+Kaillera client v0.9

2. פתחו את קובץ הזיפ לספרייה, פתחו את תוכנת המיים, הוסיפו לספריית הרומים של האמולטור את הרומים אותם תרצו לשחק דרך האינטרנט, לחצו F5 כך שכל המשחקים ששמתם בספריית הרומים יפיעו תחת לשונית ה Available בצד השמאלי של המסך.

3. לחצו על File לחצו על play network game. נפתח מולכם החלון של kaillera דרכו תוכלו לבחור סרבר אליו תתחברו ותשחקו.

4. בחרו שם משתמש ובחרו את הסרבר המתאים לכם מתוך הרשימה שהורדה מהשרת של kaillera. עדיף לבחור שרת אשר לו ping נמוך המורה על כך שבמהלך משחק מהירות התגובה שלכם תהיה טובה.

5. לאחר שנכנסתם לסרבר יפתח חלון הסרבר בו תוכלו: (א) לראות את המשתמשים הנמצאים באותו הסרבר (ב) את המשחקים בהם האנשים כרגע משחקים בהם (ג)משחקים אליהם מחכים אנשים אחרים שיצטרפו אליהם.
באפשרותכם: לנהל שיחה עם האנשים בסרבר ולקבוע איתם מה לשחק, להצטרף למשחק קיים אשר מישהו פתח ומחכה שיצטרפו אליו, או לפתוח משחק משלכם ולחכות שאחרים יצטרפו אליו.

6. אם ברצונכם לפתוח משחק חדש אליו יצטרפו אנשים לחצו על create new game בחרו את האות בה מתחיל שם המשחק ובחרו במשחק הרצוי.
שימו לב שעכשיו לא תוכלו לראות את שמות המשחקים בהם משחקים אנשים ושמות המשחקים אותם פתחו אנשים אחרים, במקום זאת נפתח חדר אליו יכנס כל מי שירצה לשחק איתכם.
ברגע שנכנס למשחק מישהו ואתם מוכנים להתחיל את המשחק לחצו על כפתור הstart game. אם הכל ילך כשורה המשחק אמור להתחיל ובאופן אוטומטי אחד מבין השחקנים יתפקד בתור P1 והאחר יתפקד בתור P2, ממש כאילו שניכם התחלתם משחק יחד במכונות. אם באמצע המשחק אתם מעוניינים לדבר עם מי שמשחק איתכם, ניתן לעשות זאת דרך חלון המשחק אותו פתחתם.

7. אם אתם מעונינים, אפשר לפתוח שרת משלכם ולהזמין אנשים להיכנס אליו, כך הפינג שלכם יהיה אפסי גם של חברכם, בהנחה שגם הם מישראל. ניתן לעשות זאת ע"י הורדת תוכנת השרת למחשב שלכם מהקישור הבא http://kaillera.com/download.php ולבחור בגירסה המתאימה שברגע כתיבת המדריך עונה לשם Kaillera server v0.86 .
לאחר הורדת הקובץ, פתחו אותו לתקייה ופתחו בעזרת תוכנית הכתבן (notepad) את הקובץ kaillerasrv.conf ותשנו בו את ערכי השדות (תוכלו לקבוע את שם הסרבר, מידע עליו, וכו´).
שמרו את הקובץ ששיניתם והריצו את הקובץ kaillerasrv.exe. חכו מספר שניות והתוכנה אמורה להתחבר לשרת של קאיילרה ולהודיע לכם שהכל בסדר וניתן להתחיל להשתמש בשרת.
השאירו את חלון ההתחברות שנפתח פתוח. מרגע זה, השרת שפתחתם יופיע ברשימת הסרברים העולה ב kaillera באמולטור.

8. המשחקים בהם תוכלו להשתמש לשחק ברשת ח-י-י-ב-י-ם להיות מוכרים למיים בתור Available אחרת לא תוכלו להצטרף למשחק או לבחור אותו מרשימת המשחקים בעודכם יוצרים משחק חדש.

9. תוכלו להיכנס לסרבר ע"י הקלדת ה IP של המחשב עליו הוא פועל. אפשרות זו נוחה מתי שאתם משחקים עם חבריכם ומעוניינים שיכנס ישר לתוך הסרבר שלכם מבלי שיצטרך לחכות לכך שתעלה הרשימה המלאה של הסרברים הפועלים כרגע. ניתן לעשות זאת ע"י לחיצה על הכפתור Enter IP בתפריט הראשי של חלון הסרברים בקאיילרה.


לינקים:

גירסאת קאילרה של MAME

 

 

 

A

A

MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

Megason, Nintendo Store, Selected Classics, The Forum

Copyright © 2001-2012 VGFreak.com All Rights Reserved