MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

A

A

AA

AA

AA

AA

AA

AA

ארקייד DVD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קילר אינסטינקט - הקרב שנשכח

מאת: Ax=Battler

 

חשוב: אם אתם מעוניינים להשתמש בכתבה זו, אנא צרו קשר! נא לא לגנוב!

(גירסה 2.0)

סדרת משחקי המכות קילר אינסטינקט היא התוצר המדהים של שיתוף פעולה של שלושה כוחות חזקים במיוחד בתעשיית משחקי הוידאו: החברות נינטנדו, רייר (RARE) ומידווי. החומרה עליה מבוסס המשחק היא חומרת הנינטנדו 64, או כפי שנקראה הקונסולה בשלביה הראשונים: אולטרה 64. המשחק הוא מבית היוצר של רייר שאחראית על משחקים נוספים על הפלטפורמות של נינטנדו כמו סידרת דונקי קונג המדהימה שיצאה לסופר נינטנדו. חלקה של חברת מידווי היה ניהול מערכת השיווק וההפצה של מכונות הארקייד לאולמות המשחקים, וזאת משום העדר מערכת הפצה דומה בחברת נינטנדו.

הגרפיקה, הסאונד וקטעי הוידאו בשני משחקי הסדרה הדהימו את תעשיית משחקי הוידאו כאשר הופיע הפרק הראשון לראשונה ב 1994 והיו יוצאי דופן במיוחד ביחס לסטנדרט באותם הימים. גם כיום מדובר במשחקים מרשימים במיוחד בכל קנה מידה.

קילר אינסטינקט היווה את גל ההתקפה האחרון של משחקי המכות הדו מימדיים מול משחקי הפוליגונים שתפסו תאוצה באותה התקופה. למרות שכלל לא היה במשחק שימוש בפוליגונים הוא הצליח להעביר תחושת תלת מימד באמצעות מעבר מהיר בין ספרייטים דו מימדיים שהשילוב ביניהם הצליח כל כך הודות לחומרה רבת העוצמה של המשחק. התוצאה היא מדהימה. סידרת קילר אינסטינקט היוותה את הניסיון האחרון (והראשון?) של טכנולוגיית הדו מימד לתת תשובה תלת מימדית לטכנולוגיית הפוליגונים. כל משחקי המכות שבאו אחרי קילר אינסטינקט כיבדו כבר את הפסקת האש. הם היו או דו מימדיים (כמו סדרת סטריט פייטר אלפא של קאפקום או סדרת קינג אוף פייטרס של SNK) או תלת מימדיים (כמו סדרת טקן של נאמקו וסדרת וירטואה פייטר של סגה) באופן דיסטינקטיבי ומוחלט.

בניגוד לכל משחקי התלת מימד באותה תקופה, במשחקי קילר אינסטינקט הדמויות הן מעוגלות לגמרי ולא נראות כאילו הן מורכבות מלבני לגו. למעשה הדמויות נראות אולי מעט יותר מדי מעוגלות ובובתיות מכיוון שהן נוצרו במקור בתלת מימד באמצעות מחשבי סיליקון גרפיקס עוצמתיים. החלקת האנימציה לא נופלת בהרבה מהמשחקים הפוליגוניים והאפקטים המדהימים לא יביישו אפילו משחקי מכות על הקונסולות החדשות ביותר כיום של נינטנדו, מייקרוסופט או סוני.
קילר אינסטינקט הראשון היה משחק הארקייד הראשון אי פעם שהשתמש בדיסק קשיח פנימי בנוסף לרום המשחק הרגיל. זה איפשר למשחק להציג גרפיקת רקע מפורטת ברמה שלא נראתה עד לאותה תקופה.

עובדה מעניינת על שני משחקי סידרת קילר אינסטינקט היא שמראש תוכנן להוציא שני משחקים, על כך לפחות מעיד סיפור המשחק. התיאור הוא של שני שדים קדמונים רבי עוצמה שהיו במלחמה אחד עם השני בעידן נשכח, לאחר שהשמידו זה את צבאו של זה והתישו זה את זה בקרב ביניהם, הצליחה קבוצה קטנה של מכשפים להגלות את השדים לכלא מרוחק במימד אחר. חלפו להם אלפי שנים ותאגיד הענק אולטראטק הצליח לעורר ולהחזיר את שני השדים הנוראים מן העבר. הראשון, אייאדול, הוא הבוס הסופי בקילר אינסטינקט 1 ואילו השני, גארגוס, הוא הבוס האחרון בקילר אינסטינקט 2.

הסידרה זכתה לגירסאות ביתיות לכל הקונסולות של נינטנדו באותה תקופה: הנינטנדו 64, הסופר נינטנדו והגיימבוי. גירסת הסופר נינטנדו הייתה שירת הברבור של המכשיר, למרות שיכולותיו של הסופר נינטנדו נמתחו עד קצה גבולות יכולתו, קילר אינסטינקט על מכונת ה 16 ביט של נינטנדו איכזב בכל מה שקשור בטיב המרת המשחק מהארקייד. עם זאת עדיין מדובר פה במשחק טוב מאד ביחס למשחקי 16 ביט.

גירסת הנינטנדו 64 הייתה מאכזבת אף יותר. הוחלט שהנינטנדו 64 ייזכה לגירסה מיוחדת שתקרא קילר אינסטינק גולד ותציג מעין שילוב של שני הפרקים שיצאו לארקייד. אלא שבגלל גודלם העצום של משחקי הסידרה בארקייד (יחד הם מילאו קרוב לחצי ג'יגה בייט כולל כל קבצי הוידאו, האנימציה והצליל) לא היה אפשרי לשווק מחסנית משחק לנינטנדו 64 בהעתק מדוייק מהארקייד בעיקר בגלל שהזיכרון במחסניות המשחק הוא יקר מאד ומוגבל. הנינטנדו 64 יכול היה לקבל משחקים בקיבולת מקסימלית של 512 מגה ביט (64 מגה בייט)
כדי להבין
את המחיר של מחסניות משחק גדולות באמצע שנות התשעים אפשר לקחת לדוגמה משחקי ניאו גיאו שמחסניות המשחק שלהם הכילו כ 300 מגה ביט ועלו באותם הימים כ 250 דולר!

הוחלט, אם כך, להמיר את טכניקת הספרייטים לפוליגונים. הרקעים איבדו הרבה מהריאליסטיות שלהם מהארקייד והפכו להיות דוממים, מנוכרים יותר והרבה פחות משכנעים. הדמויות אמנם נשארו בנויות מספרייטים אבל עם הרבה פחות עומק וחדות והאפקט היחידי שנשאר הוא אפקט הזום. כך איבד המשחק באחת את כל ייחודו והפך להיות עוד משחק מכות פוליגוני (בחלקו) ללא כל ייחוד מול עשרות משחקי המכות האחרים באותה התקופה למעט מורשתו המרשימה ממכונות הארקייד.

כדאי לציין שמבחינה טכנית היה אפשרי להעתיק במדוייק את המשחקים מהארקייד לקונסולת הנינטנדו 64 כי הם חלקו פחות או יותר את אותה החומרה. לנינטנדו לא הייתה בעיה לבצע המרה מושלמת אם הנינטנדו 64 היה מבוסס סידירום ולא מחסניות משחק מכיוון שמדיית הדיסקים היא זולה לעין ערוך ממדיית מחסניות המשחקים. אבל בנינטנדו התעקשו להמשיך עם מחסניות המשחק בגלל שיעור רווחים גבוה יותר. זו הייתה גם אחת הסיבות העיקריות להפסד הצורם של הנינטנדו 64 אל מול הסוני פלייסטיישן.

עובדה לא ידועה ברבים היא שמיד לאחר סיום העבודה על קילר אינסטינקט 2 החל הצוות בחברת רייר לעבוד על קילר אינסטינקט 3 אך מסיבה שמעולם לא פורסמה הפרויקט נגנז. במהלך השנים התבטאו בכירים ברייר על כוונתם להחזיר את הסידרה לחיים באמצעות תכנים להורדה לקונסולות החדשות ואף משחק חדש לגמרי.

על כל פנים, הדעה הרווחת בתעשיה היא שקילר אינסטינקט באולמות המשחקים היתה פנומנה אמיתית. הם תמיד נזכרים כמשחקים מרשימים בצורה בלתי רגילה וכמשחקי מכות מהטובים שיצאו אי פעם באותה השורה עם טקן, מורטל קומבט וסטריט פייטר.

תגובות לכתבה


לינקים:

הרצת קילר אינסטינקט על אמולטורים לארקייד

לרכישת המשחקים קילר אינסטינקט 1 וקילר אינסטינקט 2

האמולטורים KIAME ו MAME

דף הקונסולות

פורטל הרומים

 

 

 

A

A

MAGAZINE  |  SYSTEMS  |  GAMES  |  LINKS  |  FORUM  |  CONTACT

Megason, Nintendo Store, Selected Classics, The Forum

Copyright © 2001-2012 VGFreak.com All Rights Reserved